صنعت سازان نوین

  • ۰
  • ۰

اهمیت چیدمان صندلی اداری 


نحوه تنظیم صندلی اداری بسیار مهم است. به عبارت دیگر مشکلات نشستن را نمی توان تنها با کمک صندلی اداری حل کرد. زمانی می توان گفت که یک صندلی اداری در حل مشکلات نشستن موثر است که کاربر از نحوه تنظیم صندلی با توجه به فرم بدن خود آگاهی کامل داشته باشد. در مقاله بعدی به اهمیت استفاده از صندلی اداری و نحوه تنظیم صحیح این نوع صندلی می پردازیم.

اهمیت استفاده از صندلی اداری مناسب


از آنجایی که اکثر کارمندان ساعات طولانی پشت میز کار می کنند، به همین دلیل نحوه صحیح نشستن این افراد برای جلوگیری از مشکلات مربوط به ستون فقرات بسیار مهم است. جدای از استفاده از صندلی اداری، نشستن مناسب به نحوه تنظیم صندلی اداری نیز بستگی دارد.

مکانیزم صندلی به گونه ای است که اجازه نمی دهد کاربر از نشستن طولانی مدت خسته شود. به عبارت دیگر، چون صندلی اداری بدن را در وضعیت مناسبی قرار می دهد، کاربر احساس ناراحتی در پشت، ستون فقرات و لگن نمی کند. به همین دلیل به حفظ سلامت انسان کمک می کند. 

اگر از صندلی معمولی برای نشستن پشت میز استفاده شود، پس از مدتی مشکلات زیادی در پشت، گردن، ستون فقرات و زانوها ایجاد می شود. در واقع زمانی که از صندلی اداری مناسب استفاده می شود، ستون فقرات موقعیت صحیح خود را حفظ می کند (که موقعیت s است). در ضمن از آنجایی که امکان تنظیم ارتفاع صندلی اداری با توجه به قد کاربر وجود دارد، فشاری به زانو وارد نمی شود و در دراز مدت از بیماری های زانو جلوگیری می کند.

یکی دیگر از اهمیت های مهم در استفاده از صندلی اداری این است که کاربر با استفاده از این صندلی دچار مشکلات گردنی نشود. زیرا صندلی اداری دارای تکیه گاه مناسبی است که موقعیت سر را به شکل صحیح خود تنظیم می کند و به گردن فشار نمی آورد.

یکی از نکات مهم در مورد صندلی اداری، پایه صندلی اداری است. دلیل اهمیت نوع پایه صندلی این است که پایه صندلی اداری باید بتواند هر نوع وزنی را تحمل کند. در غیر این صورت احتمال شکستگی وجود دارد.

همانطور که اشاره کردیم مکانیزم صندلی اداری به گونه ای است که از بروز مشکل در سلامت فرد جلوگیری می کند. اما زمانی که یک صندلی اداری در صورت تنظیم صحیح می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. در مقاله بعدی به نحوه تنظیم صندلی اداری می پردازیم.

برای تنظیم صحیح صندلی اداری باید هر یک از قسمت های صندلی اداری به درستی تنظیم شود. زیرا هر یک از این قسمت ها (مانند دسته، پایه، پشت، پشت سر و ...) زمانی که به درستی تنظیم شوند، موثر هستند.

نحوه تنظیم دسته صندلی: یکی از مواردی که در نحوه تنظیم صندلی اداری تاثیرگذار است، تنظیم دسته های آن است. وقتی دست کاربر روی دسته قرار می گیرد، بازوی کاربر باید موازی با ستون فقرات باشد. دلیل اهمیت موازی این است که اگر بازو بیش از حد کشیده شود، باعث خستگی بازو می شود.

نحوه تنظیم استپ: برای تنظیم این قسمت باید پای استپ روی زمین باشد (پا آویزان نباشد) به طوری که فاصله قسمت جلویی صندلی تا ران کاربر به اندازه یک انگشت باشد. . افراهایی که بلندتر هستند، این تنظیم باید به گونه ای باشد که هنگام نشستن زانو خم نشود. میزان اصلی قرارگیری زانو ایجاد زاویه 90 درجه است.

 تنظیم تکیه گاه: برای تنظیم تکیه گاه صندلی اداری باید این کار را انجام دهید. زمانی که کاربر روی صندلی می نشیند باید پشتی صندلی را طوری قرار دهد که انحنای پشتی در قسمت توخالی ستون فقرات باشد. هنگام بحث در مورد نحوه تنظیم صندلی اداری، تنظیم تکیه گاه بسیار مهم است.

تنظیم عمق صندلی: یکی از موارد مهم در تنظیم صندلی اداری، تنظیم عمق آن است. عمق صندلی اداری باید به گونه ای باشد که کاربر هنگام نشستن جلو نیاید یا فرو نرود و به عبارتی مسلط باشد.

تکیه گاه صندلی اداری باید به گونه ای تنظیم شود که گردن در موقعیت صحیح قرار گیرد. در واقع با تنظیم صحیح پشتی و تکیه گاه صندلی اداری از ستون فقرات محافظت می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی